mandag 13. september 2021 kl. 20:46
DM-tæningssamling

Når tiden igen lakker hen mod efteråret, og udendørs DM nærmer sig, så samles hele roklubben igen til den årlige DM-træningssamling.

Det sker oftest weekenden før de danske mesterskaber løber af stablen. Så kommer alle de ældste roere fra Holstebro Roklub hjem til hjemegnen fra deres studiebyer og samles med alle, der stadig har deres daglige gang i roklubben, for at træne hold op mod dette års DM.

På den måde samles store som små hjemme i Holstebro med det fælles mål at skabe de hurtigst mulige DM-hold, for at skrabe mesterskaber og medaljer hjem til klubben. Der er en fantastisk stemning i klubben i sådan en weekend. Snakken går og alle får samlet op på den tid, der er gået, siden hele klubben sidst var samlet. Fællesskabet er nemlig en af de særlige styrker roklubben har. Selvom mange af de ældre ikke længere bor i byen, er der stadig et stærkt fællesskab, så snart de er hjemme igen. Et fællesskab, der går på tværs af aldersgrupperne. Når weekenden så er ovre, krydser vi fingre for at forberedelserne bærer frugt, og at det forhåbentligt giver en masse medaljer med hjem til klubben igen i år.

Flere billeder og videoer kan ses på roklubbens Instagram @holstebroklub