tirsdag 12. oktober 2021 kl. 21:56
A-finaler til begge både - Junior EM 2021

I weekenden har Holstebro haft fire roer afsted til Junior EM i München. På JM4- sad Christian, Simon, Tobias og makkeren Elias som ror for Bagsværd Roklub. På JW2x sad Stine sammen med makkeren Laetitia som ror for Hadsund Roklub. Begge hold klarede det super flot og endte i hver deres A-finale.

Christian: "Ud fra egen erfaring og længere samtaler som hold, så er vi fire drenge på den danske JM4- blevet enige om, at VM og EM er en big deal. Set udefra virker det ikke stort, fordi roning i Danmark ikke er kendt. Men efter at have deltaget til VM og EM har vi fundet ud af, at ro-verdenen er meget større når man først kommer til udlandet. Når det gælder andre nationer, er der virkelig mange folk om buddet til at være dem der bliver sendt afsted. Det resulterer i, at niveauet er tårnhøjt når man kommer til de internationale stævner.

Turen til EM var god, der er godt nok langt når man skal til München med bus, men med godt humør og et godt selskab så gik det. Når man ankommer til ro-stadionet og man ser alle bådene, så begynder man at kunne mærke nervøsiteten. EM og VM har været et mål, lige siden vi startede med at ro, og det har været med til at drive os til at træne hårdt.

Hele vejen igennem stævnet mærker man en masse nervøsitet, det er godt nok forskelligt fra person til person, men jeg var helt klart den der var mest ramt af det på vores firer. Vi ved at det vi skal gøre skal gøres på rutinen og vi har gjort det utallige gange så det er ikke noget problem. Men når det hedder ”EM”, så kildrer det bare lidt mere i maven.

Vi slutter på en 5. plads ud af 13 både, det kan vi ikke være andet end tilfredse med."

- 619,3 KB

Roklubben lukker sæsonen med to mere i landsholdsvarmen og finalepladser ved U19 EM | dagbladet-holstebro-struer.dk