tirsdag 21. september 2021 kl. 15:27
Årets mest vindende klub ved DM for andet år i træk

Så er de danske mesterskaber i roning afholdt i Sorø overstået og Holstebro Roklub viste igen i år det flotte arbejde frem der bliver lavet i dagligdagen. Klubben formåede igen i år at hive pokalen for mest vindende roklub hjem samt sejren i både senior herre otter, firer og toer. I U19 rækken blev der også hevet en del medaljer hjem. Her blev 7 ud af 10 mesterskaber vundet at roerne fra Holstebro.

Da roerne skulle pakke bådtrailer, var der også blevet lånt en ekstra trailer af Lemvig Roklub for at kunne få alle bådene transporteret til Sorø. Det var blandt andet klubbens tre ottere som alle sammen skulle med på traileren. Der blev tilmed også lånt en ekstra otter fra Aalborg Roklub til regattaen for at sørge for alle 36 roere kunne stille til start i ottere.

Det var en hyggelig weekend og mange kunne tage hjem derfra men en masse nye oplevelser og erfaringer i kufferten.

Til regattaen blev der også uddelt præmier for denne sæsons TU cup for alle Junior C og B roere.

I Junior C rækken blev det til en andenplads for Anna Bosnes og en trejdeplads for Sarah Aslak Gilberg i pigernes afdeling. For drengene blev det en sejr til Andreas Bork Kristensen, en andenplads til Kasper Søndergaard og en fjerdeplads til Noah Baltser Lyngaard. I Junior B rækken tog Laura Møller sejren og Anna Skovdam fik en andenplads.

Følgende mandskaber tog en mesterskabstitel med hjem ved DM 2021:

U19 M2X: Christian Søndergaard og Simon Mikkelsen

U19 M2-: Christian Søndergaard og Simon Mikkelsen

U19 M4X: Magnus Juhl, Tobias Kramer Bosnes, Christian Søndergaard og Simon Mikkelsen

U19 M4-: Magnus Juhl, Tobias Kramer Bosnes, Christian Søndergaard og Simon Mikkelsen

U19 W2X: Stine Højager Nielsen og Laura Møller

U19 W2-: Stine Højager Nielsen og Naja Noer Normann Andersen

U19 W4-: Stine Højager Nielsen, My Alberte Schaaf, Naja Noer Normann Andersen og Laura Møller

Senior M2-: Magnus Valbirk og Magnus Zier Quist Rathenborg

Senior M4-: Kaare Mortensen, Tobias Bork Kristensen, Magnus Valbirk og Magnus Zier Quist Rathenborg

Senior M8+: Patrick Klestrup, Søren Meldgaard Madsen, Casper Lindballe Lehmann Pedersen, Tobias Bork Kristensen, Joakim Viberg, Magnus Zier Quist Rathenborg, Magnus Valbirk, Kaare Mortensen og Andreas Møller Hunskjær(cox)

- 92,2 KB