onsdag 20. december 2023 kl. 21:00
God jul og godt nytår 2023

Kære alle,

Som vinteren begynder at mærkes og julen står for døren, reflekterer vi over et efterår, der har bragt både udvikling og glæde.

Skoleroning – En ny generation af roere

Vores 'Skoleroer'-program har i år budt velkommen til omkring 20-25 unge roere fra de tre lokale skoler. Deres energi og engagement er en konstant kilde til inspiration, og det er en fornøjelse at kunne introducere dem til roningens verden. Vi ser frem til vores forældremøde d. 3. januar, hvor vi vil styrke dialogen og samarbejdet med forældrene og sikre en fortsat positiv udvikling for vores helt unge roere.

Regatta - succes og stolte øjeblikke

Dette efterår har været fyldt med flotte præstationer og stolte øjeblikke.

I august afholdt vi traditionen tro Årgangsmesterskaberne i Holstebro. Her demonstrerede vi endnu engang vores klub's styrke ved at være stærkeste klub på vandet – og om det skyldes hjemmebanefordel, ja det lader vi stå åbent 😉

En stor tak til alle de frivillige, hvis utrættelige indsats både før under og efter regattaen, var med til at skabe rammerne og muliggøre afholdelse af endnu en succesfuld regatta.

Ved DM i Sorø markerede vi os markant, og for fjerde år i træk blev vi Danmarks stærkeste klub.

Dét kan vist ikke længere kaldes tilfældigt. Præstationen ved DM, taler sit tydelige sprog om både vores roeres og træneres dedikation.

På den internationale scene har vi også haft roere, der har vist imponerende præstationer.

I juli blev det en samlet 5. plads ved Coup de Jeunesse i Amsterdam for vores pige 4X’er.

Samtidig glædes vi over de flotte præstationer og resultater ved både U23 EM og VM, og ikke mindst deltagelsen ved senior VM, hvor i alt 4 Holstebro roere var repræsenterede på DRC’s hold.

Medaljer blev det også til i efteråret. Ved Baltic Cup i Hamburg, hvor hele 6 roere fra Holstebro Roklub var med, blev det vores danske 4- båd med William Lemming, Noah Baltser Lyngaard, Andreas Bork Kristensen og Kasper Søndergaard, der roede både en sølv- og bronzemedalje hjem.

Vel roet, alle!

Talentudvikling og OL Drømme

I talentudviklingsprogrammet 'Made in Holstebro' er hele 9 roere fra Holstebro Roklub blevet udpeget i efteråret; Kaare Mortensen, Magnus Valbirk, Magnus Rathenborg, Tobias Bork Kristensen, Christian Søndergaard, Tobias Kramer, Joakim Viberg, Stine Højbjerg og Karen Mortensen.

Et stort tillykke til hver enkelt af jer!

Vi er også stolte over, at tre af vores roere er en del af DRC's 4- satsningsbåd med henblik på OL.

Det er Kaare Mortensen, Magnus Valbirk og Magnus Rathenborg, der sammen med Bastian Secher fra Roskilde vil ro for en mulig kvalificering. Vi følger spændt deres rejse mod OL-kvalifikation med stor støtte og opbakning.

Julens fællesskab

Julen er en tid for samvær, og vi glæder os over de besøg, vi får fra vores roere, der studerer og konkurrerer i udlandet. Det er altid en glæde at byde dem velkommen hjem.

Det nye Søsportens Center

Arbejdet med det nye Søsportens Center skrider hastigt fremad, og vi er tættere end nogensinde på at realisere visionen. De kommende måneder bliver travle med nedpakning, udflytning og indflytning. Arbejdsgrupper og opgaver er defineret.

Vi glæder os til at tage hul på denne nye epoke sammen med jer, og kan fortsat kun opfordre til at komme forbi klubben og følge forandringerne på nærmeste hold.

Klubben i forandring

Med det nye Søsportens Center, står vi overfor en spændende ny virkelighed. Derfor var temaet på bestyrelsens nylige visionsseminar netop; 'Klubben i forandring'.

Det er en tid, hvor vi skal holde fast i vores kerneværdier og sammen bygge en endnu stærkere fremtid for Holstebro Roklub.

Med afsæt i Holstebro Modellen, bliver det afgørende at prioritere organisationen og udviklingsplanen i klubben; altid med ambitionen om at Holstebro roklub er en klub hvor fællesskab, styrke og udvikling er mere end bare ord; det er vores måde at leve på.

Tak og Glædelig Jul

Som vi ser frem mod 2024, er vi fyldt med forventning om endnu et år fyldt med muligheder, udfordringer og fælles succeser. Vores fællesskab er vores største styrke, og det er takket være jeres opbakning, engagement og støtte - at vi kan fortsætte med at udvikle os som klub.

En kæmpe tak til hver og en af jer for jeres uforlignelige indsats og dedikation i årets løb, på land og på vand.

Vi ønsker jer alle en rigtig glædelig jul og et lykkebringende nytår.

Med julehilsner,

Bestyrelsen Holstebro Roklub