Træning
Denne simple og almindelige sportsklub, er noget helt specielt mellem mange andre. Et unikt fællesskab og et sammenhold mellem alle aldre er, hvad der virkelig tændte lysten i mig for at ro. Sammentidig, kan man fordybe sig, udvikle sig og konkurrere på topniveau over mange gode år. Gode oplevelser, fællesskabs-værdier og venskaber fås i Holstebro Roklub
Christian Carlsen
16 år, Ungdomsroer
Det der fangede mig ved roning var, at det på en gang er teknisk- og fysisk udfordrende! ... er den magi der udløses ved hårdt arbejde. .. en sport, der er organiseret med trænere, der giver mulighed for træne i et elitesportsmiljø
Nanna Bo
19 år, U23 roer
Hvorfor ror jeg i Holstebro roklub? Det gør jeg fordi sammenholdet og ambitionen er noget helt specielt. I klubben er alle sammen, små som store, og man hjælper hinanden indbyrdes. Når man begiver sig rundt i klubmiljøet, mærker man hurtigt, hvordan roere såvel som trænere lever og ånder for sporten. Derudover er det mest essentielle, at man har gode og trykke rammer for at dyrke den sport man synes er sjov. Derfor ror jeg i Holstebro Roklub
Daniel Stentoft Mogensen
20 år, 2020 ro-talent

På minuttet betyder at man starter på en ny øvelse hvert minut

Højre-rygbøjninger - 20 stk

Løft højre albue så højt som muligt og lad hovedet følge med

Venstre-rygbøjninger - 20 stk

Løft venstre albue så højt som muligt og lad hovedet følge med

Superman - 3x10sek

Lig på maven, løft knæ og arme

Armbolten - 20stk

Lig på ryggen på en bold. Tag en håndvægt og hold den med begge hænder. Sving fra side til side.

Cobraen - 10stk

Lig på maven, hold hoften i gulvet og stræk armene. Ånd ud når armene er strækt

Reverse Superman - 3x10sek

Lig på ryggen med strækte arme og ben. Løft arme og ben

Deadbug - 20 stk

Lig på ryggen med begge arme og ben oppe i luften. Skiftevis stræk højre arm/venstre ben og omvendt

HøjreSidebøjning - 20stk

I apperatet til skrå mavebøjninger. Stå med højre side nedad

Venstresidebøjning - 20stk

I apperatet til skrå mavebøjninger. Stå med venstre side nedad

Benløft - 20stk

Maskinen i hjørnet. Løft fødderne, enten bøjede eller strækte ben

Russian twist - 20 stk

Brug kettlebell. Flyt den stiftevis fra højre til venstre side. Løft fødderne fra gulvet

Højrebensløft - 20stk

Lig på venstre side. Løft højre ben lige op i luften, drej ikke i kroppen

Venstrebensløft - 20stk

Lig på højre side. Løft venstre ben lige op i luften, drej ikke i kroppen

Samlede benløft - 20stk

Lig på ryggen. Skiftevis med samlede ben, bevæg ben fra lodret til vandret of vice verca

Reverse Benløft over bænk - 10stk

Læg på maven modsat hen over liggende træk bænken. Løft benene til vandret og sænk dem igen

Bækkenløft. 2x12stk

Læg på ryggen. Løft bækken så højt som muligt.

Mountain climper 2x16stk

Højre knæ til venstre albue, og vice verca

Venstre-stjernen - 2x10sek

Venstre Sideplanke med spredte ben

Højre-stjernen - 2x10sek

Højre Sideplanke med spredte ben

TRX-planken - 30sek

Fødderne ind i TRX håndtagene