Klubben
Det der fangede mig ved roning var, at det på en gang er teknisk- og fysisk udfordrende! ... er den magi der udløses ved hårdt arbejde. .. en sport, der er organiseret med trænere, der giver mulighed for træne i et elitesportsmiljø
Nanna Bo
19 år, U23 roer
Denne simple og almindelige sportsklub, er noget helt specielt mellem mange andre. Et unikt fællesskab og et sammenhold mellem alle aldre er, hvad der virkelig tændte lysten i mig for at ro. Sammentidig, kan man fordybe sig, udvikle sig og konkurrere på topniveau over mange gode år. Gode oplevelser, fællesskabs-værdier og venskaber fås i Holstebro Roklub
Christian Carlsen
16 år, Ungdomsroer
Hvorfor ror jeg i Holstebro roklub? Det gør jeg fordi sammenholdet og ambitionen er noget helt specielt. I klubben er alle sammen, små som store, og man hjælper hinanden indbyrdes. Når man begiver sig rundt i klubmiljøet, mærker man hurtigt, hvordan roere såvel som trænere lever og ånder for sporten. Derudover er det mest essentielle, at man har gode og trykke rammer for at dyrke den sport man synes er sjov. Derfor ror jeg i Holstebro Roklub
Daniel Stentoft Mogensen
20 år, 2020 ro-talent

U23 VM i Poznan, Polen

Mesterskabets officielle hjemmeside

Holstebro roklub har fået udtaget 7 roere til dette mesterskab. I tabellen herunder kan man se hvordan det gik de forskellige både, som havde Holsebro roere i mandskabet.

Løb123456789101112131415
LM4x ITA IRL USA DEN FRA ESP GER JPN GBR AUT NOR EST
W4- RUS ROU CHN BLR NZL GBR DEN GRE ITA USA GER
M4- ROU GBR NZL USA GER ITA LTU DEN CHI CZE TUR CAN CRO HUN NOR
M4+ USA NZL ITA GER GBR AUS ROU DEN UKR RUS
LW4x ITA NED FRA GER JPN USA DEN

Robanen i Poznan, som den så ud hele ugen. 0-3m/s og omkring 26-32 grader.

Herre letvægts dobbeltfirer med Frederik Taulbjerg og holdkammeraterne; Jens (Bagsværd), Jonas (Furesø) og Christian (Lyngby).

Kvinde Letvægst dobbeltfirer med Nanna Bo Christian, sammen med hendes holdkammerater, Line (Odense), Ida og ?

Herrer firer med Styrmand. Jonathan Nielsen og styrmand Andreas Hundskjær sammen med deres holdkammerater, Aksel (Københavns roklub), Esben (Danske Studenters Roklub) og Malte (Odense).

Herrer firer med styrmand på vej ud på en træningstur.

Udsigt over søen, det et af de travle træningstidspunkter

Kvinde firer med Ida Birkjær Petersen, sammen med hendes holdkammerater: Astrid (Sorø), Martha (Odense) og Julie (Odder).

Herer fireren har fået påsat nyt microfiber på årer håndtagene, så man kan holde optimalt på dem.

Herer fireren med Aske Pedersen og Magnus Rathenborg på vej ud på træningstur, sammen med deres holdkammerater Sebastian (Københavns Roklub) og Bastian (Roskilde).

Midt i billedet kan man meget langt væk ane at Filippi og ved at foretage en polering af herre firerens båd.

Det færdige resultat, en båd med en fuldstændig glat og ren overflade

Opløbet i herrer letvægts dobbeltfirer, hvor Frederiks hold desværre ender med at taget sig af fjerdepladsen.

Herrer fireren forbereder sig til B-finalen med et slag hjerterfri.