søndag 10. januar 2016 kl. 13:25
Jyske Mestersskaber i ergometer

Lørdag var 12 roere taget til Århus for at ro Jyske mesterskaber i ergometerroning. En blanding af nye roere som skulle mærke atmosfæren ved ergometerroning, og erfarne roere, som havde gode medaljechancer.
Det blev til en rigtig hyggelig dag, hvor også flere slog egne personlige rekorder.

I alderen 15 år drenge slog Casper Lindballe Lehmann Pedersen alle til vægs og blev dermed jysk mester. Et flot resultat af Casper som vandt med en halvt minut ned til nærmeste konkurrent.
 - 704,7 KB

I alderen 18 år piger viste Ida Petersen lige så suveræn da hun i tiden 7.17 også blev jysk mester.

I dame senior B gruppen tung vægt skete en af de store overraskelser. Trine Dahl Pedersen gik hårdhændet til opgaven og med en fantastisk tid på 7.12, kunne Trine kalde sig selv jysk mester. Tiden var personlig rekord, og det var tydeligt en stolt pige der fik overrakt medaljen. Det bliver spændende at følge hende til de danske mesterskaber sidst i måneden.

- 1009,1 KB

I dame senior B gruppen letvægt var Nanna Bo Christensen den eneste til start. Hendes formål var derfor at få erfaring med ergometeret og konkurrence, så hun står så skarpt som muligt inden DM, og med tiden 7.30 ser formen skarp ud.

I tung herre senior B var Holstebro Roklub dominerende. Aske Petersen, lever op til sit kælenavn “tank” og hiver en fremragende tid på. 6.10 på de 2000 meter. En personlig rekord for Aske og han kan kalde sig jysk mester. I samme kategori var også Jonathan Nielsen som hev en flot sølvmedalje hjem med tiden 6.17. Der er virkelig kommet fart på de tunge drenge.

- 1 MB

I alt blev det altså til 5 jyske mestre i ergometer. Det tegner rigtig godt for Holstebro roerne frem mod de danske mesterskaber.